Tips voor een platte buik

Catgeorie icoon Gezondheid

Een platte buik willen we allemaal, helaas krijgen we dat niet vanzelf. En laten we eerlijk zijn: niemand heeft zin om dagelijks uren lang buikspieroefeningen te doen en om alleen nog maar water en crackers te eten en drinken. Toch zijn er genoeg simpele dingen die je in je dagelijks leven kan doen om naar die platte buik toe te werken. Wij hebben een aantal tips voor je op een rijtje gezet!

1.Drink veel water!!
Het is al vaak bewezen dat het drinken van water de stofwisseling verhoogt en dus zorgt voor de verbranding van calorieën. Het draagt ook bij aan de ontgifting van je lichaam, voorkomt hoofdpijn, bestrijdt vermoeidheid en verbetert je huid. Drink dus regelmatig en probeer te streven naar 1,5 tot 2 liter water op een dag.

2.Drink je koffie zwart
Of probeer, wanneer je dit echt niet lekker vindt, de mate waarin je suiker en melk toevoegt zo laag mogelijk te houden. Zowel melk als suiker veroorzaken pieken in je bloedsuikerspiegel. Hierdoor wordt je hongerhormoon getriggerd waardoor jij weer eerder trek krijgt en gaat eten.

3. Zorg voor voldoende slaap
Te weinig slaap leidt er ook toe dat je buikvet toeneemt. Het is aan te raden om je te houden aan het aanbevolen minimale aantal uren nachtrust van ongeveer 7 à 8 uur. Het zal je waarschijnlijk niet lukken om élke nacht zolang te slapen, maar streef er naar om zo vaak mogelijk zo dicht mogelijk bij dit aantal in de buurt te komen.

4.Perfectioneer je houding
Ga rechtop zitten, je figuur zal er meteen van verbeteren. Wanneer je houding goed is, span én train je automatisch je buikspieren. Dus herinner jezelf er aan dat je met je rug recht zit en je kin omhoog! Je zult zien dat je hierdoor ook minder rugklachten hebt.

5.Intensity workouts van Maaike
De high intensity work-outs van Maaike helpen je om veel vetten en koolhydraten te verbranden. Deze trainingen zijn ook nog eens superleuk, dus aarzel niet en voordat je het weet heb je in de zomer een buik waar je trots op kan zijn!

6.Eet geen voeding waar je opgeblazen van raakt
Er zijn veel verschillende soorten voedingsproducten waardoor je aardig opgeblazen kan raken. Denk aan bijvoorbeeld zout, Een overmatige inname van zout is een van de voornaamste oorzaken waardoor je veel vocht vasthoud en dat is sterk verbonden aan problemen met een opgeblazen buik. Door pittig gekruid eten raak je ook al snel opgeblazen. Je maag maakt dan te veel maagzuur aan en dan raakt de maagwand geïrriteerd. Hierdoor ontstaat er een ontstekingsreactie waardoor je ook een opgeblazen buik kan krijgen.