Spaanse fritatta

Catgeorie icoon Recepten

Na je work-out heeft je lichaam weer nieuwe bouwstenen nodig om te herstellen. Je spieren snakken naar eiwitten  en daarom is het belangrijk om een goede maaltijd op tafel te zetten. Wij geven jou een heerlijk after work-out recept, waarmee jij lekker veel proteïnen binnenkrijgt en jouw spieren een plezier mee doet!

Wat heb je nodig?

*   3 eetlepel extra-virgin olijfolie 
*   1 grote ui, gesnipperd 
* 1 ons Spaanse chorizo, gesneden 
50 gram rode aardappeltjes, in stukjes 
*   zout en peper 
*   bosje platte peterselie, grofgehakt 
*   10 grote eieren, losgeklopt 
*   125 gram geraspte kaas (bijvoorbeeld Manchego of Cheddar) 
*   kleine krop met groene slablaadjes
* {c0}}1/2 kleine rode ui, dun gesneden 


Hoe maak je het?

Stap 1:
Verwarm de oven voor op 200 graden Celsius. Verwarm 1 eetlepel van de olijfolie in een grote (gietijzeren) koekenpan op het vuur.
Voeg de gesnipperde ui toe en bak deze in een paar minuten glazig.

Stap 2:
De chorizo mag er nu bij, vervolgens de aardappelblokjes en voeg naar smaak zout en peper toe.
Dek het af met wat aluminiumfolie of een deksel en roer het 10 minuten door tot de aardappeltjes wat zachter worden.

Stap 3:
Roer de peterselie er doorheen. Schenk de geklutste eieren erbij en roer alles door elkaar. Strooi de geraspte kaas erover en zet de schotel in de oven.Strooi de kaas er overheen en zet de schaal in de oven.

Stap 4:
Bak de frittata ca. 15 minuten totdat hij goed gaar is, goudbruin en als je een mes langs de randjes haalt moet hij er gemakkelijk uitkomen.

Stap 5:
Was en verdeel de sla op de borden en voeg de rode ui toe. Druppel de overgebleven olie over de salade en voeg naar smaak wat peper en zout toe. Snijd de frittata in puntjes en serveer het vanuit de oven bij de salade.

Eet smakelijk!