Lekker in je vel!

Catgeorie icoon Lichaam & Geest

Lekker in je vel zitten, zowel fysiek als mentaal. Het lijkt zo vanzelfsprekend maar je kunt niet altijd maar goed in je vel zitten, iedereen heeft zijn ups en downs! Probeer te accepteren dat het even niet zo lekker gaat en kijk naar wat binnen je eigen invloed ligt om je wat beter te voelen. Wellicht helpen de volgende tips je hierbij!
 
Neem je rust 
Merk je dat de koek even op is? Dan is het beter om bewust even rust te nemen. Zeg de afspraak waar je tegenop ziet even af. Verzet je gemaakte plannen die je teveel energie kosten. Zo creëer je ruimte in je agenda en geef jezelf wat tijd om bij te komen. 

Blijf in beweging 
Er helpt weinig zo goed tegen niet lekker in je vel zitten als wat beweging. Als je intensief beweegt, wordt je blijer door de endorfine die vrijkomt. En het verlegt de aandacht, wat je hoofd lekker leeg maakt. Een intense work-out van Maaike of Yalmard maar ook een rustigere yogasessie met Wilma kan je goed doen! En wat dacht je van een frisse wandeling? 

Clean up! 
Opruimen en schoonmaken is voor de meeste mensen meer een noodzakelijke dan een favoriete bezigheid. Toch is ook dit erg effectief als je niet lekker in je vel zit. Even fysiek aan de slag en je gedachten op nul zetten. En een opruimt schoon huis geeft nou eenmaal rust in je hoofd! 

Lachen doet je goed! 
Bel die die vriend die altijd wel een ander kijk op dingen heeft en weet hoe hij je kan opvrolijken. Een lachwekkende serie of comedy kijken is ook ontspannend en heilzaam. 

Eet gezond 
Hoe lekker ook om nu te vallen voor ongezond eten, juist op dit moment heeft je lichaam de voedingsstoffen echter hard nodig. Kies dus bij voorkeur voor een maaltijd die lekker én gezond is.  

Aandacht voor jezelf 
Soms verdien je zelf wat extra aandacht. Neem een uitgebreid bad of blijf gewoon eens wat langer onder de warme douche staan. Trakteer jezelf op een goede massage of koop iets dat je echt al een tijdje wilde hebben. 

Slaaptekort 
Soms is je niet lekker voelen gewoon een signaal van je lichaam dat je slaap nodig hebt. Duik dan wat vaker een uurtje eerder je bed in dan gebruikelijk is of doe een powernap wanneer de dag dat toelaat. Uitgerust ziet je wereld er altijd een stukje beter uit!