Krachtvoeding

Catgeorie icoon Voeding

Zo bouw je je spiermassa op
Wanneer je serieuze spiermassa wilt opbouwen dan zijn bepaalde voedingsproducten onmisbaar. Gezonde voeding is essentieel voor een gespierd lichaam. Als je bepaalde voeding eet kan dit je helpen om meer spiermassa te krijgen. Als je deze voedingsproducten niet eet dan kom je minder snel aan de resultaten krijgen waar je op had gehoopt. Om de beste resultaten te krijgen moet je behalve gestructureerd trainen regelmatig je dieet vernieuwen. 

Shakes
De afgelopen jaren zijn shakes enorm in populariteit toegenomen. Mensen drinken de drankjes ter vervanging van een maaltijd, na een intensieve work-out, of gewoon voor lekker tussendoor. Shakes zijn niet voor niks zo’n groeiend fenomeen, want er zitten megaveel voordelen aan. Ten eerste zitten er veel eiwitten in, en proteïne zijn super belangrijk in de wereld van krachttraining. Wanneer je veel aan het sporten bent met zware gewichten vraagt dit veel van je spieren. Het is dan belangrijk dat je spieren groeien en niet verzwakken, dit voorkom je dus met eiwitten. Na de training een shake helpt je om je lichaam weer snel te laten herstellen van een zware training.

Wanneer je shakes drinkt val je ook erg snel af aangezien hier heel veel voedingsstoffen in zitten maar relatief weinig calorieën. Daarnaast vult het vaak goed, waardoor je niet na een uur weer honger hebt. Een maaltijdshake is in alle opzichten eenvoudiger dan een gewone maaltijd. Je kan hem heel simpel meenemen in je tas en waar je ook bent opdrinken. Een maaltijdshake dieet is een beetje te vergelijken met een crashdieet. Je consumeert heel weinig calorieën, waardoor je veel afvalt. Daarmee krijg je ook te maken met hetzelfde nadeel. Je komt aan als je weer teruggaat naar je normale eetpatroon. Een shake toevoegen aan je eetpatroon toevoegen is dus prima, maar zorg ervoor dat je daarnaast ook nog gezond en gevarieerd blijf eten. 

Vegan
Als veganist denk je dat het misschien lastig om aan eiwitten te komen omdat eiwitten vooral te vinden zijn in vlees en natuurlijk eieren, Maar er zijn genoeg vervangers om er aan te komen. Je vind ze in peulvruchten, noten en zaden en groentes zoals avocado zitten ook vol met eiwitten!