De Keukenprinzusjes

Catgeorie icoon Voeding

Wellicht heb je deze dames al voorbij zien komen via social of de site! Het is hoog tijd om Rowan en Megan, beter bekend als de Keuken Prinzusjes, eens wat beter te leren kennen. Als echte foodies mogen zij namelijk niet in deze uitgave ontbreken! We hebben ze daarom gevraagd naar hun guilty pleasures qua eten, hoe je kunt mealpreppen en wat je het beste kunt maken als je weinig tijd hebt!

Wat is jullie ultieme Guilty pleasure qua eten?

Megan: Heb je even? Iedereen in mijn omgeving weet dat ik gek ben op paprika chips van Lays. Tijdens de lockdown zijn er ook aardig wat zakken op de bank doorheen gegaan. Nu we het toch over zout hebben ik ga ook goed op zoute popcorn. Ben meer van hartig dan zoet, maar ik sta ook wel bekend als het toetjesmonster. Als wij ergens gaan eten moet en zal ik altijd speciaal ruimte vrij houden om nog een dessert te kunnen eten. Soms reserveren we wel eens bij een restaurant om puur alleen desserts te eten. En 1 vrieslade bij ons thuis ligt helemaal vol met verschillende soorten ijs. Kan vaak niet kiezen, dan krijg je dat. Dan heb je ook nog de dingen waar we wel ff voor willen om rijden, de allerergste zijn nog de beruchte kip 20 van de grote gele M. Ik voel mij bijna altijd schuldig als ik dat gegeten heb. Maar dat schuldgevoel spoel ik dan meestal wel weer weg met de bijbehorende milkshake. 


Rowan:  Oeh, ik ben echt dol op everything fried! Ik ben echt een mega liefhebber van snacks. Ik word ook zo blij als ik weer ergens ben en ze hebben bittergarnituur. En dan vooral de frikandellen en kaasstengels. En wat betreft zoet, ik ben echt verslaafd aan ijs. Of dat nou schepijs is, frozen yoghurt of nicecream, je kan mij altijd porren voor ijs!

Welk eten zou je meenemen voor onderweg als je maar 5 minuten de tijd hebt om voor te bereiden?

Rowan: Wij hebben altijd vers fruit en groenten in huis. Dus je hebt binnen no time een smoothie of smoothie bowl gefixed. Nu is een smoothiebowl niet perse handig voor onderweg. Dus mocht je een snelle smoothie en vooral vullende smoothie willen: Griekse yoghurt, banaan, mango, kokosmelk, heel fijngesneden munt, blenden maar!

Megan: Een wrap met hummus, groenten of kip en anders plantaardige yoghurt met fruit en noten.

Hebben jullie een favoriete work-out van fit at home?

Rowan: Ik ben echt fan van de Billen en Benen work-outs van Alain. De Yoga work-outs van Wilma bewaar ik altijd op dagen dat ik wat slechter heb geslapen en ik merk dat ik wat “rustiger” moet starten. Onderschat de yoga work-out niet hoor! Elke keer voel ik weer spierpijn op plekken waar ik niet van wist dat ik spierpijn kon krijgen!

Wat is jullie to go ontbijttip?

Megan: Ik maak vaak een ontbijt shake of overnight oats de avond van tevoren. Banaan, havermout, diepvries fruit en plantaardige melk of yoghurt. In de morgen hoef ik het dan alleen maar uit de koelkast te pakken.

Rowan: Ik moet altijd goed ontbijten. Nu ik veel thuis werk, heb ik sowieso wel meer tijd om een goed ontbijtje te maken. Denk dan aan pannenkoeken, de healthy bananen pannenkoeken maar ook de Japanse fluffy pancakes. Serveren met rood fruit en een beetje honing. Smullen maar! Als ik naar kantoor ga, neem ik vaak een bakje yoghurt mee met frambozen, kiwi, mango en een beetje granola!

De ultieme mealprep tip van de Keukenprinzusjes:

Wees altijd goed voorbereid! Maak een goed boodschappenlijstje en zorg dat je altijd dingen in huis hebt waar je wat mee kan maken. Wij hebben best een goed gevulde en ruime voorraad kast. Ook hebben we standaard dingen in de vriezer. Dit is echt iets wat wij van huis uit mee hebben gekregen. Het zal niet snel voorkomen dat wij niets in huis hebben. Het is ook leuk om creatief te zijn en te kijken wat je kan maken met enkele ingrediënten. En als je toch nog ingrediënten over hebt probeer het dan de te gebruiken voor een andere maaltijd of maak iets meer en dan kan je het volgende dag meenemen als lunch bijvoorbeeld. Kip uit de oven bijvoorbeeld is volgende dag koud ook lekker op een broodje of salade, en restjes groenten die je in soep of pasta saus verwerkt. Met mealpreppen kan je trouwens ook echt goed besparen.

Onze boodschap voor de Fit at Home community:

Balans! Balans houden in je voeding is everything! Het is echt niet erg om een keer lekker die vette hamburger te eten, of te genieten van de uitgebreide BBQ deze heerlijke zomer. Of net 2 wijntjes meer dan normaal. Het is oke! Wij doen dat ook. Wij zijn er van overtuigd dat dit af en toe ook moet kunnen. Maar zorg dat je balans houdt! Weet je vantevoren dat dit soort momenten op de planning staan die dag, of dat er een grote kans bestaat dat dit inderdaad gaat gebeuren? Zorg dan dat je op een ander moment je inname aanpast. Eet bijvoorbeeld in de ochtend en middag net iets cleaner dan normaal. Zodat je in de avond net iets meer kan genieten. Spreek wel met jezelf een “limiet” af en zorg niet dat je gaat overdrijven en overschrijden, omdat je toch al meer “geniet” deze avond. Al met al, geniet. Maar wel met mate! 

transparante ruimte